EĞİTİM Mİ DEDİNİZ?

KITAP3Herkes bir şekilde sınıflarda, farklı farklı öğretmenlerden dersler almış, yazılılara girmiş, sınıfını veya dersini geçmiş ya da başarısız olmuştur. Acaba bu eğitim deneyimi, eğitimin ne olduğunu, arka planında nelerin olup bittiğini nesnel şekilde değerlendirebilmek için yeterli midir?

Eğitim gerçekten bir bilim midir?

Nasıl öğreniyoruz? Kendi öğrenmelerimiz de dahil olmak üzere, öğrenme süreçlerinin niteliğini yükseltebilir miyiz?

Bazı ülkeler nitelikli eğitim ile güçlü ve gelişmiş ülkeler kategorisinde yer alırken, biz bunu neden başaramıyoruz? Eğitim hakkında onların bilip bizim bilmediklerimiz mi var?

Öğretmeninin yaptığı sınavlarda yüksek puanlar alan öğrenciler Üniversite Sınavı gibi, Ortaöğretime Geçiş Sınavı gibi topluca yapılan sınavlarda neden o kadar başarılı olamıyorlar?

Fransız Devrimi’nin önde gelen isimlerinden Georges Jacques Danton, “Eğitim, halkın ekmekten sonra gelen ilk ihtiyacıdır” demiş. Bizde de durum böyle mi, yoksa daha önemli ihtiyaçlarımız mı var?

Konu eğitim olunca bu tür sorular uzar gider…

Bu kitapta, bazı satır araları ve dipnotlar hariç, bu sorulara verilmiş doğrudan yanıtlar yoktur. Ancak, bu sorulara bireysel yanıtlar verebilmek için gereksinim duyulan kavramsal çerçeve ve eğitim uygulamalarının neler olduğu yer almaktadır. Kitap, eğitimcilerin bilip eğitimci olmayanların bilmediği konuları eğitimci olmayanlarla paylaşarak, buzdağının dışarıdan görünmeyen kısmına ışık tutmaya çalışmaktadır.

Bu nedenle, bu kitap, eğitimin ne olduğunu öğrenmek isteyenlerin yanı sıra, eğitimle ilgili soruları olanlara ve eğitim üzerinde düşünmek isteyenlere yönelik bir çalışmadır.

Bir de, kendi eğitimlerinde “öğretim bilgisi” dersleri almadan eğiticilik yapanlar, öğrenme süreci hakkında bir farkındalık kazanarak kendi öğrenme süreçlerini düzenlemek isteyenler, çocuklarının öğrenme süreçlerini sorgulamak isteyen ana babalar da bu kitapta kendileri için bir şeyler bulabileceklerdir.

Eğer ülkenin eğitim sisteminden memnunsanız, mevcut eğitim uygulamaları sizi mutlu ediyorsa, bu kitabı okumak (varsa merakınızı gidermek dışında) size umduğunuz katkıyı sağlamayacaktır.

İÇİNDEKİLER

BÖLÜM- 1 EĞİTİM ŞART MIDIR?
BÖLÜM- 2 BİR BİLİM OLARAK EĞİTİM
BÖLÜM- 3 EĞİTİM HAKKINDA TEMEL KAVRAMLAR
BÖLÜM- 4 EĞİTİMİN MERKEZİNDEKİ İNSAN
BÖLÜM- 5 ZEKİ İNSANIN HÂLİ BAŞKA OLUYOR
BÖLÜM- 6 ÖĞRENME STİLLERİ
BÖLÜM- 7 ÖĞRENME STRATEJİLERİ
BÖLÜM- 8 NASIL ÖĞRENİYORUZ
BÖLÜM- 9 ÖĞRETİM PROGRAMLARI
BÖLÜM-10 EĞİTİM ÖĞRETİM SÜRECİNİN AYRINTILARI
BÖLÜM-11 EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
BÖLÜM-12 EĞİTİMDE TEKNOLOJİ VE MATERYAL